Straciatella Love

Un pic de iubire între două tipuri de ciocolată. Atât de simplă e prăjitura asta. În linguriță prinzi un pic din blatul care se topește în gură și un vârf de mousse cremos cu bucățele grunțuroase de ciocolată. And that’s it! Poți să mori … de plăcere. Și dacă stai să te gândești nu e decât un amestec de ciocolată albă și neagră care devine addictive…

Pentru blat negru cu cacao:

  • 150g zahăr
  • 85g făină
  • 40g cacao
  • 1 linguriță praf de copt
  • 1 linguriță bicarbonat
  • 1/4 linguriță sare
  • 1 ou
  • 120ml lapte
  • 60 ml ulei
  • 120ml apă clocotita

Le-am amestecat fix în ordinea asta și le-am copt într-o tava de 20 cm, tapetată cu hârtie de copt, timp de 30 min la 180C. Am scos blatul și l-am lăsat să se răcească. L-am tăiat în două pe orizonatală (jumătatea rămasă poți să păstrezi pentru next cake timp de 3-4 zile în frigider, învelită în folie alimentara).  L-am așezat în aceeași tavă rotundă cu pereți detașabili, îmbrăcată pe interior cu folie rodoid.

Pentru mousse de ciocolată albă:

  • 200g ciocolată albă ruptă în bucăți,
  • 4g gelatină înmuiată în apă rece
  • 160ml lapte fierbinte (dat în clocot).
  • 200ml smântână pentru frișcă

Laptele fierbinte îl torn peste ciocolată și gelatină, îl amestec până când totul se încorporează și îl las la răcit până când se întărește. Bat amestecul cu un tel rotund până îl aduc la stadiul de cremă și încorporez în el frișca bătută.

La final, am pus în mousse 50g ciocolată neagră tocată în bucăți mici.

Mousse-ul se toarnă peste blat și totul merge la congelator peste noapte.

Next day … i-am turnat deasupra un strat subțire de de ciocolată topită care s-a întărit instantaneu peste tortul rece (nu e cea mai fericită alegere pentru decor, fiindcă se taie extrem de greu).

Tip! Torturile congelate trebuie lăsate în frigider cel puțin 4 ore înainte să le tai.

Behind the scenes! Prăjitura asta m-a obsedat un weekend întreg. Am repetat-o de 3 ori pentru prieten care și-a dorit-o în cantități industriale pentru el și alți prieteni de-ai lui, încât am simțit nevoia să scriu despre ea. M-am pus în pat cu gândul la poziționarea în echilibru a trei torturi în congelatorul meu puțin încăpător și m-am trezit gândindu-mă dacă vor încăpea cu totul în cutiile de transport. Practic… un coșmar, deși prăjitura e de vis.

Sursa: ciocolatasivanilie.ro

Lasă un răspuns

